dinsdag 4 november 2008

ding 8 reflectie op web 2.0

Bruno La Rooij 4 november 2008 op 11:40
Wat het mij oplevert is dat er een nieuwe manier is ontstaan om te filteren en toegang tot het web te maken. Hierbij heb ik zelf meer mogelijkheden om mijn filters in te stellen en lijkt het zo op het eerste gezicht minder commercieel.Het is aardit om als volgende stap binnen de Bollenstreek een groep te platform te bouwen, waar je met elkaar - juist in een netwerk organisatie - een soort dashboard maakt voor ontwikkelingen en toepassingen.Voor het bibliotheekwerk zie ik wel veel toepassingen in groepen die je om een bibliotheek bouwt. Echter het vereist reageren. dan kun je de vergelijking maken met het gebouw: zonder openingsuren is een verloren zaak. Dus vereist het uren en geld om zowel dashboard als groepen te vullen en onderhouden. Het zou het proberen waard zijn om rondom mosaic groepen te bouwen waar je selectie maakt aansluitend op het klantenprofiel. Dan kun je je eigen diensten toevoegen.Er blijft echter nog een onderscheid tussen vritueel en fysiek.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Wat jij omschrijft om met collega's een platform te bouwen en te onderhouden, lijkt mij een hele nuttig toepassing.
Maar...waarom "loopt" het forum op ons intranet eigenlijk niet?

Unknown zei

Je bent verder dan je denkt ;-) Dit is al Ding 9.

Ik ondersteun je verhaal als het gaat om een wel overdachte keuze met een duidelijk commitment van kader en medewerkers.

Vaak worden dit soort dingen opgestart als een eenmansactie, omdat die persoon er handig mee is en het nut er van ziet. Deels in vrije tijd, deels onder werktijd. Gaat die persoon weg, of krijgt hij of zij het te druk, dan verwatert het. De persoon kan ook gefrustreerd raken, omdat zijn prachtige creatie niet actief gebruikt wordt, hij overal achter aan moet, mensen er constant op moet wijzen, het vergeten wordt etc...

Als je het doet, doe het dan bewust, wijs er een aantal mensen voor aan die het leuk, nuttig en interessant vinden en promoot het actief via de nieuwe én oude media. Neem het op in al je bedrijfsstrategieën en pr-acties. Monitor het, stuur bij, maar geef het vooral de tijd. Kijk ook kritisch naar wat je alleen als Bollenstreek kunt oppakken en welke zaken je met anderen kunt doen.

Giovanni

Mijn foto
Dit is een foto uit Odense uit een museum. het is een boekenkast op de achtergrond. De zaal is daar gespoten. Een van de leukste zalen in een museum die ikgezien geb.